Los usuarios habitualmente dejan sus sesiones abiertas aun cuando no se encuentran en su sitio de trabajo lo que puede llegar a suponer un riesgo para los intereses de la compañía. ExpandIT Client Manager cierra las sesiones de Dynamics NAV (Navision) transcurrido el tiempo de inactividad que usted defina, aportándole una mayor seguridad, al tiempo que optimiza su uso.

Versiones disponibles

Client Manager (Cliente) – Versión básica mínima necesaria.

Client Manager Administrador dispone de dos versiones, Estándar y Enterprise. Algunas características son:

  • Instalación paso a paso.
  • Definición del tiempo de inactividad de la sesión en segundos.
  • Se adquiere una vez por empresa y permite instalarse en todos los puestos que sean necesarios.
  • Hora específica de cierre de la sesión.
  • Monitorización del cliente de Dynamics NAV y % de uso de la CPU.
  • Cierre de sesiones colgadas de Dynamics NAV utilizando Terminal Server y Citrix.
  • Gestión centralizada de sesiones de Dynamics NAV.
  • Cierres forzados individuales y por departamentos.
  • Definición del número máximo de sesiones de Dynamics NAV que un mismo usuario puede abrir.
  • Lista de sesiones abiertas, información de usuario, versión de cliente de Dynamics NAV, tiempos de inactividad, direción IP, etc.
  • Definición del número máximo de sesiones de Dynamics NAV que un mismo usuario puede abrir.
  • Función de auto terminación: En función de las licencias contratadas de Dynamics NAV y el número de licencias que se quieren reservar, el sistema localiza y cierra las sesiones más inactivas para mantener las licencias reservadas disponibles para usuarios críticos.
Evolución de cambios

7.0.0.83 (2017-12-07)

  • Fixed intermittent error during startup, when running in demo mode.
  • Has been successfully tested against NAV 2018

7.0.0.82 (2017-09-05)

  • Added Off-Hours Timeout client settings.
  • Added Logging and Auto-Export feature.

6.0.0.78 (2016-06-01)

  • Improved handling of errors when trying to connect to already used network port. (e.g. when another instance of Client Manager is already running under another user on the same computer).
  • Support for NAV 2017

6.0.0.75 (2015-12-01)

  • Support for version 6 license.
  • Support for NAV 2016.

5.0.0.74 (2015-09-16)

  • Moved configuration files to ProgramData to reduce problems when both administrators and normal users use the Client Manager.
  • Improved information on configuration files in the documentation.
  • 5.0.0.70 (2015-06-10)
  • Improved support for non-Latin characters in the Context column.

5.0.0.47 (2013-02-25)

  • Support for Desktop Client version 5.
  • Message decoding problems fixed.
  • Firewall exception added during installation.
  • Requires version 5 license.
  • Support for NAV 2013 R2.
  • This version also supports NAV 2015

4.0.0.39 (2012-06-29)

  • Improved support for different screen resolutions.
  • Minor fixes and improvements.

4.0.0.35 (2009-09-24)

  • Support for NAV 2009 Classic and Role Tailored Client
  • New column showing the client type

3.0.0.20 (2006-03-20)

  • Auto termination of most idle clients introduced.
  • Multiple client option sets introduced.
  • Displays CPU usage of clients.
  • Limit the number of Navision client instances run by specific users.
  • Requires version 3.0 license.
  • New configuration settings and options.ini file introduced.

2.0 (2004-01-13)

  • IP communication has replaced the MailSlot protocol.
  • Customizable display of client list.
  • Hotkeys for selecting, notifying and terminating clients.
  • Support for Client Control 2.0.

1.5 (2003-11-11)

  • Support for Client Control 1.5.

1.4 (2002-10-11)

  • Central management of Client Control settings.
  • Enhanced support for Citrix and Terminal Server environments.
  • Displays user name, company name, and Navision client version for active clients.

1.3 (2002-03-13)

  • A problem with sending multiple messages has been fixed.
  • Updated demo license included.

1.2 (2001-04-05)

  • No details available.
Solicitar más información
Descargar
Dirección

ExpandIT Solutions Ibérica S.L.
Edificio Ceudas Planta Baja Of. A
Camino de Ceudas Nº 2
28232 Las Rozas (Madrid)
España

Teléfono

[+34] 916 408 888

E-mail

info@expandit.es

CIF

ESB85373587

Dirección (USA)

4046 North Goldenrod Road #263
Winter Park, FL 32792
USA

Teléfono

+1 617 366 2852

Dirección (Canadá)

317 Adelaide West, Suite 1002
Toronto, Ontario M5V 1P9
Canada

Teléfono

+1 647 499 6690

E-mail

sales@expandit.com

Dirección

ExpandIT International
Slotsmarken 12
DK-2970 Hørsholm
Denmark

Teléfono

[+45] 45 17 86 00

E-mail

sales@expandit.com

CIF/VAT

DK 21389781

Dirección

ExpandIT DACH
Mörkenstraße 12
DE-22767 Hamburg
Deutschland

Teléfono

[+49] (0)40 3861 1314

E-mail

sales@expandit.com